Lifestyle Reality Check - MBO en HBO

Fitheid

    

Je kan op allerlei manieren aan je conditie en kracht werken. Wandelen, rennen, fietsen, spinnen en roeien helpen je hartspier, oftewel je conditie te verbeteren.


 

Begin klein

Als je niet zo van sporten houdt of er niet veel mee bezig bent, begin dan vooral klein. Ga op de fiets naar school, neem de trap in plaats van de lift, doe lopend boodschappen, enzovoorts. Je moet je conditie en spierkracht in kleine stappen opbouwen. Anders loop je groot risico op blessures en daarmee teleurstelling.
 

Schema en planning

Plan je trainingen. Zet ze vast in je agenda want anders is de verleiding groot om iets anders te gaan doen. Of spreek met een vriend of vriendin af om te gaan sporten. Kijk op fitnessschema voor een persoonlijk fitnessschema en op de Runinfo trainingswijzer voor meer informatie over loopschema’s. Ben je al gevorderd? Dan is deze informatie op Runnersweb.nl echt iets voor jou.
 

Warming up en rekken

Of je het nu doet om blessures te voorkomen, om straks optimaal te presteren of om vast in de stemming te komen, kwaad kunnen een warming up en rekken zeker niet. Kijk op optimaalsporten.nl en start je voorbereidingen.

websites

Sportzorg - voorlichting over verantwoord sporten
Runnersweb - complete info voor hardlopers
Fitklik - lopersplatform
Fitnessschema - alles over fitness
FitBooster - diverse workouts